søndag den 19. februar 2012

Billeder af verden


I morges da jeg vågnede, besluttede jeg mig for at lave et lille dogme-fotoprojekt. Reglerne er følgende: Alle billeder er taget på én dag. Alle (undtagen dem i huset) er taget fra min cykel. Hvis jeg kørte forbi et godt motiv og ikke nåede at stoppe, var det forbudt at køre tilbage. Lyset er kedeligt, men det var forbudt at vente på det lækre eftermiddagslys. Og jeg skulle holde op med at fotografere, når det blev mørkt. So here we go ... 

Dette er det første jeg ser, når jeg vågner om morgenen. Regnskoven gennem køkkennettet. Mit nethus er mørkt og køligt om dagen, hvilket faktisk er rart!



 Her er så den hængekøje, som jeg har fantaseret så meget om. Det ironiske er, at jeg faktisk ikke bruger den særlig meget. Foretrækker at sidde og hænge på rækværket.



Sådan ser skoven ud i stærkt formiddagslys. Dette er udsigten fra verandaen. 



Mere udsigt fra verandaen ...


 
Altid huske - aldrig glemme. Normalt er jeg ikke plaget af myg, men myggene her er nogle skrappe små sataner. Hvis jeg ikke husker at mygge mig inden jeg går i seng, så æder de mig i løbet af natten...



 Er den ikke bare smuk? Det er en såkaldt 'Eyelash Viper' - og den bor lige udenfor mit hus. Heldige mig! Læg mærke til, hvor uvenligt træet er - det har pigge. Imidlertid skal man ikke spille smart overfor Mr. Solskinsgul. Eyelash Viperen er temmelig giftig.



 Hver dag går jeg af denne sti op til Edwins hus, hvor min cykel står ...



Stadig stien op til Edwins hus - jeg synes den er så pæn, og den lugter så godt om morgenen.

 

Edwins hus. Det lader til, at det er ridedag. Normalt står der altså ikke opsadlede heste foran huset. 



 Dette er så vejen fra Edwins hus og ned til den asfalterede vej. Tror vel at den er en halvanden kilometer lang.


 Ooog ... her drejer jeg så ud på den asfalterede vej, der fører til Puerto Viejo.


Her er mange småbitte broer, som man kører over. Og de giver altid lige mulighed for at glane ind i skoven. Jeg har set, at der er folk der lejer kajakker og sejler inde i junglen. Det vil jeg også prøve! Men jeg kan mærke, at det er en af de ting, som jeg vil gøre sammen med en ven. 


Dette informative skilt står ved den strand, der ligger tættest på mig.


Og i dag er det røde flag oppe. 


Og som vi kan se, er folk jo helt vildt autoritetstro og holder sig væk ...


Red er begyndt at følge med mig overalt. Og det er faktisk så påfaldende, at jeg er bekymret over, om Edwin er sur over det. 



Sådan ser det Caribiske Hav ud, når hun er livsfarlig. Hun er smuk, er hun! Og det er faktisk ikke bølgerne, der er livsfarlige. Jeg tror, det er understrømmen. Man kan virkelig mærke, at havet trækker en ud. 


Den lille hundesnude spejder eftertænksomt ud i horisonten ... 


Fred, kærlighed og kaffe. Synes det lyder som et sted, man gerne vil hænge ud. Jeg kigger stadig efter det sted, der tilbyder sex, drama og tequila. Men det ligger sikkert inde i Puerto Viejo. 

 
 Pitstop på en restaurant med internet. Dette sted har været mit foretrukne indtil videre. Men nu har jeg fundet et sted, der er hundrede gange federe - og som har stikkontakt, så min computer ikke hele tiden løber tør for strøm. 


 Surfertype pakker sammen efter endnu en dags jagt efter den perfekte bølge. Jeg har luret lidt på surferne, og ved nu, hvor de pakker sammen, når de kommer op af vandet. Jeg lover hermed, at jeg nok skal kreere en lummer fotokavalkade på et senere tidspunkt
.

Tai Chi eller bare almen tilbedelse af havet? I hvert fald kan jeg godt forstå ham ...

 
Nyttig service-information ... 

 

Jo tættere man kommer på Puerto Viejo - jo flere cyklister dukker der op. I cykelafstand er der vel 15 minutters kørsel til Puerto Viejo. Men det er jo ikke svært at være cyklist, når solen skinner og blæsten er varm.
 



Her ligger mange steder, hvor turisterne kan få husly og leje surfboards. 


Dette er det første jeg ser af Puerto Viejo, når jeg kører ind i byen ...

 
 ... Og på den anden side ligger havet. Faktisk ender hovedgaden i en strand. Og det kan jeg godt lide!



 Stranden ved Puerto Viejo. Solen er ved at gå ned,  lyset er ved at forsvinde. Men se, hvor smukt skoven og bjergene tegner sig i horisonten ...



Dette er en gade, der går parallelt med hovedgaden. Se se ... for enden af gaden er det Caribiske Hav.

1 kommentar: